Les històries venen

Les històries venen

Congrés dona pistes sobre l’enoturisme

Facis el que facis, és la història que expliques que marca la diferència quan intentes vendre vi o visites al teu celler. Aquest va ser el missatge més important del International Wine Tourism Conference 2017 (WINETC – Congrés International d’Enoturisme) a Sicília.

Centenars de delegats es van unir a Viagrande, a prop de Catània a Sicília durant dos dies a finals de març per escoltar presentacions i fer contactes relacionats amb els mons de vi i de turisme. A continuació faig balanç de les presentacions més interessants.

Robin Shaw, de Wine Tourism Australia, va explicar històries d’èxit en enoturisme, sobretot d’Austràlia i Sudàfrica, on el concepte és molt avançat i on alguns cellers ofereixen hotels, restaurants i moltes maneres de tastar el vi. “L’experiència ha d’anar més enllà del vi. Ha de connectar els turistes amb la història i la cultura del lloc,” va dir “El menjar també és molt important.”

Donna Jackson, of Amandini Branding Consultants, va explicar històries dels cellers de la regió vinícola d’Etna, i com han construït el seu èxit amb relacions personals i les noves tecnologies. “Massa sovint quan vas al web d’un celler, no hi conten cap història. Però la teva empresa té una cosa que és la teva essència.”

Nicoletta Dicova, de Niavinum, va parlar de turisme als cellers que produeixen vins naturals i ecològics. Explicava que el que volen aquest productors sobretot és transmetre la seva passió. “El viticultor esdevé la destinació.”

Judith Lewis, de la consultoria d’imatge deCabbit, va fer dues presentacions sobre l’ús dels mitjans electrònics i les xarxes socials: “Necessita temps i esforç – has d’anar a buscar el teu públic i inspirar-los perquè et busquin a tu. Vols que sentin el que sents tu.” S’ha de fer servir d’imatges, va dir ella. Instagram és una bona manera de fer-ho, Twitter també, però quan es parla de les xarxes socials no hi ha dubte “el món està a Facebook”.

I Laura Massoni, of See Italy Travel, va parlar de col·laboració entre cellers i agències de viatge per crear enoturisme. Va reconèixer que molt sovint als productors els costa promocionar-se. “Però s’ha de considerar el màrqueting com la persona que et deixarà casar-te amb el noi o la noia dels teus somnis.”

L’organitzador del congrés és l’empresa Wine Pleasures amb seu a Barcelona, i entre els delegats hi havia uns representatius de turisme a la Costa Daurada, del museu de vins de Vilafranca del Penedès Vinseum i de l’empresa de turisme Devour Spain, que inclou un filial a Barcelona.

El poder de les històries vam tenir l’oportunitat de comprovar quan vam visitar el celler impressionant de Benanti al mateix poble de Viagrande. La història del pare que va començar fent vins de qualitat a la finca i els seus fills bessons que havien deixat feines importants (un era banquer) per incorporar-se al negoci familiar a la falda d’Etna i l’entorn de l’edifici del segle XVIII envoltat de vinyes va demostrar el que es pot aconseguir al nivell d’enoturisme sense dir res dels seus vins realment excel·lents.

Les històries també s’han d’explicar en altres idiomes. Si necessites ajuda per contar la teva en anglès no dubtis d’enviar-me un correu simonberrill@thewinetranslator.com o utilitzar la pàgina de contacte.

Submit Comment

L'adreça electrònica no es publicarà.